25 вер. 2013 р.

Вопросы к МОН

Вопросы к МОН по мотивам их приглашения к сотрудничеству журналистов польского еженедельника

Фото с официальной страницы
МОН на Фейсбуке
Здравствуйте, уважаемые читатели!

Сегодня на сайте МОН появился интересный материал, который, по сути, является ответом на растиражированный украинскими СМИ материал польского журнала.

На всякий случай - цитирую материал с сайта МОН:

МОН запрошує журналістів польського тижневика «Uwazam Rze» до співпраці з метою об’єктивного висвітлення ситуації в українській вищій освіті

Сьогодні низка вітчизняних ЗМІ поширила інформацію з посиланням на польський тижневик «Uwazam Rze», в якій, зокрема, йдеться про начебто «катастрофічну ситуацію в українській освіті».

Не можливо не погодитись із думкою польських колег про те, що приватна освіта, навіть у розвинутих країнах Євросоюзу, починає потерпати, і не тільки у зв’язку з демографічною ситуацією, що склалася останнім часом.
Проте, на відміну від Республіки Польща, у 2013 році прийом на навчання в Україні здійснювали 1293 вищих навчальних заклади І-ІV рівнів акредитації та їхні структурні підрозділи усіх форм власності та підпорядкування, у тому числі 795 – державної форми власності, 208 – комунальної форми власності та 290 – приватної форми власності.
Під час цьогорічної вступної кампанії зареєстровано 2 198 060 заяв від понад 860 274 вступників.
Наразі зараховано майже 160 тис. осіб на навчання за програмою молодшого спеціаліста і біля 260 на навчання за програмою бакалавра. Загальний конкурс на навчання за державним замовленням складав 3,5 особи на місце.
Відверто дивує таке бачення польських журналістів стосовно висновків щодо катастрофічної ситуації і, особливо, своєрідної оцінки якості освіти в Україні, яка, взагалі-то, можлива лише за результатами ретельного аналізу.
Хотіли би закликати польських колег ознайомитися зі світовим рейтингом Британської міжнародної компанії Quacquarelli Symonds (QS) найкращих вищих навчальних закладів, до якого увійшли чотири українських університети. Так, Київський національний університет імені Тараса Шевченка покращив свої показники у порівнянні з минулорічною версією рейтингу майже на 100 позицій, піднявшись до позиції «441-450». Окрім того, 14 українських університетів входять до переліку 3000 найкращих вищих навчальних закладів рейтингу Webometrics.
Свідченням високої якості вищої освіти в Україні є також підготовка фахівців за високотехнологічними спеціальностями. Наприклад, лише у 2012 році українськими вищими навчальними закладами випущено понад 20 тисяч фахівців для ІТ-галузі, за якими стоїть черга на міжнародному ринку праці.
Для подальшого підвищення якості української освіти, у рамках прямих угод між українськими та закордонними вищими навчальними закладами щорічно за кордон відряджаються на навчання та стажування 4000 осіб.
З 2011 року запроваджено бюджетну програму з навчання студентів і аспірантів та стажування наукових і науково-педагогічних працівників у провідних вищих навчальних закладах розвинених країн Європи – Великобританії, Німеччини, Франції – та університетах США за природничими та інженерно-технічними напрямами, у яких на сьогодні в державі є найбільша необхідність. На реалізацію цієї програми в Державному бюджеті України на 2013 рік передбачено близько 34 млн. грн.
Водночас, активізовано роботу Міністерства освіти і науки України і в напрямку залучення студентів-іноземців на навчання в українських вищих навчальних закладах. Так, кількість студентів-іноземців, які навчаються в університетах України за останні три роки зросла з 44 тис. до 61 тис. осіб.
З огляду на зазначене, хотіли б запросити журналістів польського тижневика «Uwazam Rze» до співпраці з метою об’єктивного висвітлення ситуації в українській вищій освіті. Ця пропозиція стосується й українських ЗМІ, які охоче розповсюдили таку інформацію.

Я очень рад, честно, появлению этого материала. Ведь это значит, что родное министерство пытается противодействовать подобному "опусканию" имиджа украинского образования.

Но, в связи с указанным в конце материала, предложением по объективному освещению ситуации в украинском высшем образовании, мне очень хотелось бы получить ответы на несколько, интересующих меня и моих читателей, вопросов.

Так, по информации в материале, в 2013 году на программы младшего специалиста зачислено почти 160 тыс. человек.

Собственно вопросы:
1. Количество выпускников 9-х классов в 2013 году?
2. Сколько человек (из этих почти 160 тыс.) было зачислено на основе свидетельства о базовом среднем образовании (после 9-го класса)?
3. А сколько - на основе полного среднего образования?
4. А из них на дневное и на заочное отделение?
5. Сколько людей поступили на основе диплома квалифицированного рабочего (без ЗНО)?
6. Каково точное количество молодых людей, получивших аттестат о полном среднем образовании в 2013 году?
7. Сколько из них получили его после средних школ, гимназий, лицеев?
8. Сколько, из почти 260 тыс. уже студентов бакалаврата, поступили на первый курс на основе аттестата о полном среднем образовании?
9. На дневное и на заочное?
10. Сколько из них - по результатам ЗНО 2013 года?
11. А сколько на 2-3 курсы по диплому младшего специалиста?

Мне кажется, что ответы на эти вопросы позволят объективно осветить ситуацию с поступлением в вузы I-IV уровней аккредитации и не дадут, в дальнейшем, иностранным и отечественным изданиям, пользующимся отсутствием подобной информации, поводов для разного рода инсинуаций.

Я, и мои читатели, будем очень признательны МОН за ответы на эти простые вопросы. Тем более, что с введением всей информации в ЕДЭБО, проблем с получением этой информации вообще никаких быть не должно.





Подпишитесь на обновления - введите свой e-mail:
Вы можете помочь продвижению образовательного блога "Учись", разместив ссылку на понравившийся материал с помощью сервиса закладок, кнопки которого расположены под этой записью. Спасибо!